Little Crush

Glitter Words

Tuesday, December 6, 2011

Aku, Dia & Muzik (Part 17)

    "Tapi??"

    "I got a lot of work to do,"

    "Yakah? Or are you making an excuse?"

    "What?! You know I'm not that kind of person. Lia, I am REALLY busy. Maybe next time okay? Bye!" jerit Munir sambil berlari menuju ke pintu luar dewan kuliah. Meninggalkan Qamilia dan Akmal terpinga-pinga.

    "Hmph! Jomlah Akmal," kata Qamilia sambil menarik lengan Akmal.

    "Hah? Kita nak pergi mana ni? Awak nak culik saya ek?" usik Akmal.

    "Eh, tolong sikit ek!" balas Qamilia sambil mencebikkan bibirnya tanda tidak puas hati dengan penyataan Akmal.

    "Ha ha ha. Kalau begitu, mana awak nak bawa saya ni?"

    "Kantin."

    "Kenapa pula?"

    "Saya belanja awak makan. Saya pun tengah lapar ni," ujar Qamilia sambil tersenyum manis.

    "Eh, tak payahlah awak susah-susah. Seriously!"

    "Tak susah pun. Setakat RM10 apalah sangatkan."

    "Tapi..."

    "Jom duduk sini!" kata Qamilia tanpa mempedulikan kata-kata Akmal.

    "Qamilia.."

    "Mwo-ra-go (apa)?"

    "Er.. bahasa apa yang awak cakap ni?"

    "Hmm... Hangul (Korea)"

    "Hangul? Saya tak pernah dengar pun nama Hangul tu?"

    "Aish. Bogie aju... dangsin-eun hangug-eul chilyo su eobs-seubnida (Nampak sangat... awak tak layan Korea)"

    "Hah?!"

    Tiba-tiba Qamilia tertawa besar. Geli hatinya melihat wajah Akmal berkerut seperti orang tua. Makin bertambah kerutan pada dahi Akmal pabila melihatt Qamilia ketawa bagai nak rak!

    "Oesonghabnida, sasil hangug eseo yaegihago iss-eoss-eoyo (Maaf, sebenarnya saya bercakap dalam bahasa Korea)."

    "Awak ni kan..."

    "Okay, I'm sorry. Sebenarnya saya cakap bahasa Korea," akhirnya Qamilia beritahu hal yang sebenar kepada Akmal.

    "Tadi awak cakap Hangul."

    "Sama je..."

    "Oh..."

    Tanpa mereka sedari, segala perlakuan mereka sedang diintip seseorang....



Bersambung...
Aku dah ngantuk... huargh... aq smpt tulis sikit nie jer.... miane...

1 comment:

  1. hope you guyz enjoy it!!! ble dh hbis je aq tlis citer nie.. aq akan post kan video aq nyanyi!! haha XD (serius lah!!)

    ReplyDelete